Pokud si člověk pořídí internetovou stránku, potýká se nejednou s problémem zvaným nízká návštěvnost. Zkrátka a dobře ne každou takovou stránku navštěvuje tolik uživatelů internetu, kolik by mohlo a podle názoru jejího majitele i mělo. A s tím je záhodno něco dělat.
Jenže co?
Tím, co se v podobné situaci doporučuje především, je optimalizace takové stránky, tedy její přizpůsobení potřebám internetových vyhledavačů. Říká se, že k tomu, aby si tato polepšila, jsou potřeba následující kroky:
– Kontrola onoho webu a případné odstranění nedostatků, které se na něm mohou vyskytovat a komplikovat situaci.
– Volba těch nejideálnějších klíčových slov, jež jsou na oné stránce používána.
– Vytvoření zpětných odkazů na jiných webech, které zprostředkovávají návštěvu i od lidí z jiných stránek.
– Napsání kvalitních textů, určených jak pro tu kterou stránku, tak i pro reklamní účely na webech jiných.
– PR akce a reklama, provozované vždy, kdy se naskytne vhodná příležitost.
Ovšem není žádným tajemstvím, že většina z nás těmto krokům zase až tak moc nerozumí. Jistě, vypadá to logicky, jenže stojí to ve skutečnosti za to? Má smysl do podobného počínání strkat peníze? Bude tím vůbec něčeho dosaženo?
Zkrátka máme nejednu neblahou zkušenost s reklamami a nechceme jenom tak někomu sednout na lep nebo skočit na špek.
A co s tím? Oželet užitečnou službu jenom proto, že nemáme naprostou důvěru v její dokonalost? Nebo ji podstoupit a riskovat, že se (po kolikáté už vlastně?) spálíme? Ani jedno není nezbytné. Protože jsou tu dostupné i SEO reference. Díky nimž si můžeme od těch, kdo už těchto služeb využili, nechat pravdivost potvrdit či vyvrátit. A když stovky zúčastněných řeknou totéž, můžeme si být jisti. A když si budou chválit tito, budeme si jistě chválit i my.
A už i představení obsluhovaných klientů je samo o sobě zárukou, že bychom měli na optimalizaci vsadit. Když tu nikdo nepotřebuje nic tutlat.