Podnikatelský příběh Olivera Dlouhého je jak z amerického snu, i když jeho začátky rozhodně nebyly růžové, jak už to často bývá. Když na poli byznysu začínal, jeho rodina se spíše usmívala jeho plánům. Ale netrvalo dlouho a Oliver předvedl, jak velké vize má a dokázal je realizovat. Jak to celé dokázal?
Společným jmenovatelem mnoha úspěchů bývá objevení něčeho, co by usnadnilo život a úsilí mnoha lidem. Při hledání nejlevnějšího letu do Portugalska Olivera napadlo, proč neexistuje firma, potažmo vyhledávač, který najde a zkombinuje letenky až na místo. Tou dobou taková možnost nebyla a tak byl nejvyšší čas to napravit.
Kiwi.com je poměrně mladou firmou, protože ještě v roce 2014 měla šest zaměstnanců, to se ale postupem doby hodně změnilo a dnes má firma, která sídlí v brněnském bohunickém kampusu kolem tisícovky zaměstnanců, především vývojářů. Firma ale s plány do budoucna zdaleka nekončí. Má totiž v plánu rozšířit svoje služby o veškerou dopravu a hotely. V praxi by to tedy mělo znamenat, že si přes tento portál budete moci zařídit vše od taxi na vlak a letiště až po dojetí do hotelu na místě.
Tato na první pohled výborná služba má také svoje ale. Mnoho cestujících, kteří si letenky zakoupili, až pozdě zjistili, že mají jiné podmínky k letenkám, které se zdaleka nevyplatí. A to od poplatků za zavazadla, které jsou jinde zadarmo až po ztrátu nároku na finanční kompenzaci v případě zpoždění či zrušení letu. Na tuto garanci má cestující právo a těmto službám nevědomky (při nedostatečně pozorném čtení podmínek) poskytne svoji náhradu pod pláštíkem výhodné ceny letenky.
Pochopitelně každý podnikatelský subjekt potřebuje generovat peníze a je tak nastaven. To znamená, že Kiwi.com je zcela bez debat velmi úspěšnou firmou s obratem přes 8 miliard korun ročně a celosvětovým pokrytím. Jen je třeba vědět, že za svoje pohodlí při vyhledávání můžeme zaplatit více než jinde. Proto je vždy dobré číst obchodní podmínky společností, u kterých zvažujeme nákup. Oliver Dlouhý každopádně našel způsob, jak hledání letenek ulehčit a zajistit cestujícím zákaznický servis.